Czy wszczepienie implantu zęba boli

Zabieg wszczepienia implantu zęba wiąże się z wierceniem w kości i wkręcaniem śruby. Trudno się więc dziwić, że wywołuje niemałe przerażenie i bolesne skojarzenia wśród osób, które rozważają wizytę w gabinecie stomatologicznym w Bydgoszczy. Czy to prawda, że piękny uśmiech musimy opłacić strachem i dużym poświęceniem? Oczywiście, że nie! Należy jednak pamiętać, że każdy organizm inaczej reaguje na ból i dyskomfort, dlatego tak ważna jest cierpliwość i odpowiednia wiedza na temat każdego etapu zabiegu.

Implantologia stomatologiczna jest dosyć nową dziedziną zajmującą się odtwarzaniem braków zębowych, do których doszło w wyniku urazu, próchnicy czy wrodzonego braku zawiązka. Uzupełnienia protetyczne, które oferuje klinika stomatologiczna w Bydgoszczy, poprzedzone są konsultacją, oceną stanu zdrowia oraz wykonaniem zdjęcia rentgenowskiego. Implanty zębowe wszczepiane są pod miejscowym znieczuleniem, dzięki czemu pacjent podczas zabiegu nie odczuwa bólu. Składają z dwóch części – mocowanego do kości łącznika oraz korony.

Implantologia stomatologiczna w Bydgoszczy – czy zabieg jest bolesny?

Czy wszczepione implanty zębów są bolesne? Z tym pytaniem przychodzi do gabinetu stomatologicznego w Bydgoszczy wiele osób, chcących uzupełnić braki w uzębieniu. Po zabiegu pacjenci mogą odczuwać niewielki dyskomfort, ponieważ organizm przystosowuje się do nowej sytuacji. Każdy przypadek jest jednak inny, dlatego podczas wizyty w klinice dentystycznej, warto zapoznać się nie tylko z samym przebiegiem procesu, ale także metodami rekonwalescencji i uśmierzania bólu.

Opuchliznę po zabiegu wszczepienia implantów zębowych można złagodzić okładami z lodu. Zimno uśmierzy także ewentualny ból i dyskomfort. W skrajnych przypadkach należy sięgnąć po specjalne preparaty przeciwbólowe. Usługi implantologii oferowane przez gabinet stomatologiczny w Bydgoszczy obejmują także okres rekonwalescencji, niezbędny dla osiągnięcia pełnej estetyki i funkcjonalności. Proces gojenia trwa zwykle od 3 do 6 miesięcy. W tym czasie należy dbać o higienę jamy ustnej oraz stosować się do zaleceń lekarza dotyczących aktywności fizycznej i diety.